Podaj dane kontaktowe – będzie szybciej!

Chcesz ograniczyć do minimum wizyty w urzędach? Przekaż swoje dane do Rejestru Danych Kontaktowych (RDK). Dzięki temu urzędnik, zamiast wysyłać pismo, będzie mógł po prostu do Ciebie zadzwonić lub wysłać maila i powiadomić np. o kończącym się terminie ważności paszportu lub dowodu osobistego albo o rozpatrzeniu złożonych wniosków o świadczenia (np. 500+).

Przekaż do RDK swój numer telefonu i adres e-mail. Dzięki temu szybko dostaniesz powiadomienie o np.:
– dokumentach gotowych do odbioru (np. dowodzie osobistym lub dowodzie rejestracyjnym);
– rozpatrzeniu złożonych przez Ciebie wniosków (np. w programie Rodzina 500+);
– zbliżającym się terminie utraty ważności dowodu osobistego.

Jak dołączyć do RDK? To proste! Możesz to zrobić na dwa sposoby:

W urzędzie
Wypełnij dostępny u nas formularz (w załączeniu).
Jeśli masz pytania, zapytaj urzędnika.

Kto może skorzystać?

Każdy, kto:
– ma numer PESEL,
– jest osobą pełnoletnią.

Co musisz przygotować
– pobierz i wypełnij wniosek o przekazanie/aktualizację/usunięcie danych z RDK,
– wniosek dostaniesz też w urzędzie,
– wniosek możesz również złożyć na dowolnym formularzu urzędowym, który zawiera sekcję RDK,
– dowód osobisty lub paszport,
– telefon komórkowy – jeśli potwierdzasz dane w RDK przy urzędniku. Dostaniesz na niego SMS-a. Jeśli będziesz chciał potwierdzić także adres e-mail, potrzebny Ci będzie również dostęp do konta pocztowego.

Co musisz zrobić

– złóż wniosek o przekazanie/aktualizację/usunięcie danych kontaktowych w urzędzie;
– potwierdź swoją tożsamość – pokaż urzędnikowi swój dowód osobisty lub paszport;
– przekaż urzędnikowi swoje dane kontaktowe – numer telefonu komórkowego i/lub adres email;
– potwierdź dane kontaktowe, które wprowadził urzędnik, czyli podaj mu kody otrzymane w SMS-ie lub e-mailu. Możesz to zrobić również online. Wtedy skorzystaj z usługi Potwierdź swoje dane kontaktowe w Rejestrze Danych Kontaktowych (RDK).

Przez Internet
Wejdź na www.gov.pl i wybierz usługę Skorzystaj z Rejestru Danych Kontaktowych (RDK).
Przekazanie danych do RDK jest dobrowolne i bezpłatne. W każdej chwili możesz je także zmienić lub usunąć. Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych. Mają do nich dostęp wyłącznie uprawnieni urzędnicy. Bez obaw – nie ma ryzyka, że Twoje adres e-mail i numer telefonu wpadną w niepowołane ręce.

Rejestr Danych Kontaktowych (RDK) Ministerstwo Cyfryzacji uruchomiło w grudniu 2019 r. Do tej pory do RDK dołączyło ponad 3 500 000 Polaków. Głównym celem usług udostępnionych w ramach rejestru RDK jest ułatwienie kontaktu urzędników z obywatelami.
Więcej informacji na:
https://www.gov.pl/web/gov/skorzystaj-z-rejestru-danych-kontaktowych-rdk

Załączniki do pobrania:

# Plik Opis Wielkość pliku Pobrania
1 pdf Wniosek_o_przekazanie_danych_kontaktowych_do_rejestru_danych_kontaktowych 908 KB 293