Policja i samorząd wspólnie myślą o bezpieczeństwie. W Urzędzie Gminy w Woli Krzysztoporskiej 10 kwietnia podpisano porozumienie dotyczące patroli ponadnormatywnych.
Wójt gminy Wola Krzysztoporska i p.o. komendant miejski policji w Piotrkowie Trybunalskim podinsp. Krzysztof Mikułowski, w obecności komendanta Komisariatu Policji w Grabicy podinsp. Krzysztofa Pabicha podpisali porozumienie w sprawie patroli ponadnormatywnych na terenie gminy Wola Krzysztoporska. Zgodnie z nim policji przekazana zostanie kwota 8 tys. zł, co pozwoli zorganizować ok. 27 dodatkowych, pięciogodzinnych służb dwuosobowych patroli. Mają one poprawić bezpieczeństwo i porządek na terenie gminy.
– Od lat korzystamy ze współpracy z samorządami i dzięki temu w terenie widać więcej policjantów – mówił podinsp. K. Mikułowski. – Liczymy na współpracę także w kwestii tego, gdzie dyslokować funkcjonariuszy. Chcemy spotykać się przynajmniej raz na kwartał, by słuchać państwa sugestii, bo to wy najlepiej wiecie, co się u was dzieje, gdzie występują największe zagrożenia.
– Patrole będą też wspomagały zabezpieczenie takich gminnych imprez masowych, jak chociażby dni gminy czy dożynki – dodał podinsp. Krzysztof Pabich.
– Bezpieczeństwo leży nam wszystkim głęboko na sercu i będziemy w tej kwestii współpracować z policją – mówił z kolei wójt Roman Drozdek. – Przede wszystkim chcielibyśmy prosić o wsparcie patroli ponadnormatywnych przy organizowanych w tym roku imprezach gminnych. O wsparciu policji myślimy także w kontekście już nie marzenia, ale realizowanego przedsięwzięcia, jakim jest budowa posterunku policji w Woli Krzysztoporskiej.
Patrole piesze, zmotoryzowane i rowerowe pełnić będą służby od 30 maja do 19 listopada br.