W związku z planowanym złożeniem kolejnego wniosku do WFOŚiGW w Łodzi na dofinansowanie zadania pn.: „Usuwanie azbestu i wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Wola Krzysztoporska w 2022 r” informujemy, że każdy, kto dotąd jeszcze nie pozbył się azbestu ze swojej posesji, może to zrobić składając wniosek w terminie od 1 października do 10 grudnia 2021 r.
Wnioski są dostępne na stronie internetowej gminy Wola Krzysztoporska (w złączeniu), jak również w Urzędzie Gminy Wola Krzysztoporska w godzinach pracy Urzędu, tj.: pon. – 900-1700, wt. – pt. 730 – 1530.
Składając wniosek należy:
- być w posiadaniu aktu notarialnego albo innego dokumentu stwierdzającego władanie nieruchomością,
- uzyskać zgodę współwłaściciela na złożenie wniosku na piśmie,
- określić ilość azbestu -stosując przelicznik 1 płyta = 15 kg
- przesłać na mail: m.jarzecka@wola-krzysztoporska.pl kolorowe zdjęcia miejsc składowania wyrobów zawierających azbest, ww. zdjęcia powinny umożliwić wizualną identyfikację obiektu lub miejsca składowania na terenie posesji.
- w chwili składania wniosku eternit musi być zdemontowany, złożony na paletach, ofoliowany.
Wymiana pokrycia dachowego z eternitu wymaga zgłoszenia robót budowlanych w Starostwie Powiatowym w Piotrkowie Trybunalskim (okazanie zgłoszenia może być wymagane podczas kontroli).
Realizacja przedsięwzięcia uzależniona jest od uzyskania dofinansowania z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska w Łodzi.
Więcej informacji można uzyskać w Urzędzie Gminy Wola Krzysztoporska, pok. 14 lub pod nr tel.: 44 61 63 982.