Usuwanie azbestu – nabór wniosków!

Azbest - tzw. eternit owinięty folią, składowany na paletach, na trawie

W związku z planowanym złożeniem kolejnego wniosku do WFOŚiGW w Łodzi na dofinansowanie zadania pn.: „Usuwanie azbestu i wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Wola Krzysztoporska w 2022 r” informujemy, że każdy, kto dotąd jeszcze nie pozbył się azbestu ze swojej posesji, może to zrobić składając wniosek w terminie od 1 października do 10 grudnia 2021 r.

Wnioski są dostępne na stronie internetowej gminy Wola Krzysztoporska (w złączeniu), jak również w Urzędzie Gminy Wola Krzysztoporska w godzinach pracy Urzędu, tj.: pon. – 900-1700, wt. – pt. 730 – 1530.

Składając wniosek należy:

  • być w posiadaniu aktu notarialnego albo innego dokumentu stwierdzającego władanie nieruchomością,
  • uzyskać zgodę współwłaściciela na złożenie wniosku na piśmie,
  • określić ilość azbestu -stosując przelicznik 1 płyta = 15 kg
  • przesłać na mail: m.jarzecka@wola-krzysztoporska.pl kolorowe zdjęcia miejsc składowania wyrobów zawierających azbest, ww. zdjęcia powinny umożliwić wizualną identyfikację obiektu lub miejsca składowania na terenie posesji.
  • w chwili składania wniosku eternit musi być zdemontowany, złożony na paletach, ofoliowany.

Wymiana pokrycia dachowego z eternitu wymaga zgłoszenia robót budowlanych w Starostwie Powiatowym w Piotrkowie Trybunalskim (okazanie zgłoszenia może być wymagane podczas kontroli).

Realizacja przedsięwzięcia uzależniona jest od uzyskania dofinansowania z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska w Łodzi.

Więcej informacji można uzyskać w Urzędzie Gminy Wola Krzysztoporska, pok. 14 lub pod nr tel.: 44 61 63 982.